En klubb för dig som gillar Hillman, Humber, Singer, Sunbeam, Commer, Karrier and Rootes Marine

Vi vill vårda, bevara och ha roligt med de fina bilarna från den engelska Rooteskoncernen.

Kom med i vår klubb !  


Ta en första kontakt via mail till info@rootes.se
eller slå en signal till vår ordförande Christian Carlsson på tel 070-372 81 06


Senaste nytt


Bra att veta information

Rootes Car Club Sweden årsmöte 2025.

Under årsmötet visades bilder från årets genomförda träffar i ett bildspel.


Plats: Flygets Hus Malmslätt Linköping
Datum och tid: Lördag den 25:e oktober 2025 kl.13.00

Det blev även i år repris vad gäller årsmötets förläggning, nämligen i Flygets Hus Malmslätt straxt utanför Linköping. Ett väl inkört koncept med bra lokaliteter, straxt invid Flygvapenmuseum. Och även i år fick vi som trogna hyresgäster reducerad hyra för lokalen.

Hänvisningskyltar och klubbflagga sattes på plats i god tid på lördagsförmiddagen, och runt kl.11.00 var dörrarna öppna och deltagarna började att dyka upp på gårdsplanen.

Årsmötet var satt till att starta kl.13.00 i enlighet med kallelsen och då kunde vi konstatera att 21 medlemmar i RCCS fanns på plats runt årsmötesbordet. Till mötesordförande för årsmötet valdes Olle Lindberg som med trygg och van hand svingade mötesklubban, som för övrigt är en ombyggd Talbot vevstake. Mötets dagordning följdes punkt för punkt. Det blev omval på berörda förtroendeposter.

Årsmötet spikade bl.a. 2026 års träffar, bl.a sommarträffen som förläggs i Östergötland i slutet på juni månad. Efter diskussion togs beslut om oförändrad årsavgift.

Styrelsen fick ett antal uppdrag / frågor av mötet att ta tag i och återkoppla under kommande vår.
En inkommen förslagslista med ett flertal punkter låg till grund för detta. En motion hade inkommit med ett förslag om att införa familjemedlemsskap. Detta diskuterades, men anammades icke av årsmötet i slutänden.
Ett förslag om att se över möjligheterna att ta fram ett RCCS vagnsmärke diskuterades också.

Ett kort avbrott gjordes för att
kunna servera smörgåstårta, dryck och kaffe.

Mötet fortsatte vidare i god ton och glatt humör, ända till det att vevstakeklubban slogs i bordet en sista gång och årsmötet avslutades.
I år kvällsdinerade de av oss som nattade över lördag-söndag på det i Linköping centralt förlagda restaurang Östgöta Kök Smak & Tak. En trevlig avslutning med god mat & trevligt prat!